ROADTRIP TO PANAMA

Thursday, July 23, 2015

Platesnė Niujorko pažintis.

Kiaušinienė, kumpis, keptos bulvės su daržovėmis
 ir skrudintas batonas su itin daug sviesto.
Antroji diena Niujorke!

Pirmasis patarimas - nerekomenduojame dienos pradėti riebiais pusryčiais... Užkišome skrandžius riebiais, tačiau labai sočiais pusryčiais. Užteko iki pat popietės, bet buvo itin sunku virškinti. Maistas čia itin sotus ir riebus. Pasiilgome naminių salotyčių ir labai užsinorėjome košytės... Iškeliavę iš Niujorko nusprendėme pradėti sveikesnią dietą.

DIENOS NUOTYKIAI

Per vandenį persikėlėme povandeniniu
 tuneliu.

Jis mums net davė savo žiūronus,
 kad geriau patyrinėtume miestą.
1. Pasirodo, kad mūsų vyriškis turi nuosavą jachtą ir kaip tik šiandien turėjo į ją važiuoti, nes joje reikia sutvarkyti interneto ryšį. Jis mus pasikvietė kartu ir net sumokėjo už mūsų kelionę. Iš pradžių minutėlę padvejojome, o ten nukeliavę buvome itin dėkingi - iš jo jachtos matėsi visa Manhatteno panorama! Buvo tikrai įspūdinga: saulė, vanduo, tik vienas mažas debesėlis ir jachta. Skamba kaip nuostabios atostogos! Tik, gaila, ne visi pasaulio žmonės draugauja su vandeniu ir man (Gintarei) pasidarė šiek tiek nebemalonu suptis ant bangų, todėl nusprendėme keliauti toliau.

2. Grįžę į miesto centrą išėjome iš autobusų stoties ir nusprendėme tiesiog klaidžioti gatvėmis. Beklaidžiodami aptikome garsiąją Brodvėjaus gatvę. Šiek tiek informacijos apie ją:
"Brodvėjus (angl. Broadway, Broad – platus, way – kelias) yra plati gatvė Niujorko mieste. Nors Niujorke jų yra keletas, Brodvėjus įprastai reiškia Manhatano rajone esančią gatvę. Tai pagrindinė bei seniausia nuo šiaurės iki pietų Manhataną kertanti gatvė, kurios šaknys rašytiniuose šaltiniuose siekia 1642 m. Brodvėjumi gatvė buvo pavadinta XIX amžiaus pabaigoje iki tol ji turėjo ne vieną pavadinimą. Brodvėjus yra gerai žinomas dėl gausybės jame įsikūrusių teatrų ir yra vadinamas Amerikos teatro pramonės centru." iš https://lt.wikipedia.org/wiki/Brodv%C4%97jus, žiūrėta 22.07.15

Reklamų apsuptyje.
3. Klaidžiodami toliau netyčia aptikome "Time Square", vietą, kurioje tiek daug reklamos, jog net akys raibsta. Jos tiek daug ir jos tokios didelės, kad net verta susimąstyti apie žmonijos materialumo sureikšminimą. Lemputės, blykstės, spalvos, dydžiai, formos - viskas, kad tik patrauktų žmonių akį.
Kol Mantautas bandė nustatyti fotoaparatą, į jo kadrą įsibrovė Elvis Preslis ir kvietė mane nusifotografuoti kartu su juo. Jis atrodė itin prastai, nešvarus ir šiek tiek "nudėvėtas", todėl atsisakiau, tačiau jis primygtinai pradėjo mane kviesti. Tuomet Mantautas jam pasakė, kad mes studentai ir neturime pinigų. Jis paklausė iš kur mes. Mandagiai atsakėme, kad iš Europos, tuomet jis mums piktai atšovė, kad Europoje žmonės turtingi ir ko mes čia atvažiavome, jeigu neturime pinigų. Pinigų mes turime, mums tiesiog buvo nepriimtina jų taip nereikšmingai švaistyti. Tačiau nuotaiką šis Elvis tikrai moka sugadinti.

Eriko Paulino kvartetas.
4. Sukaitę, išvargę, sunkiai virškinantys ir Elvio apgadintos nuotaikos nusprendėme paieškoti jaukaus parkelio poilsiui. Nusigavome į rekomenduotą East Village kvartalo parkelį, nusipirkome didelę picą, prie kurios gavome visiškai nereikalingus du litrus Pepsi gėrimo ir pavalgę nusprendėme lauke pasnausti. Buvo nuostabu - parkelyje kūnus lengvai glostė vėjelis, o nuo miesto šurmulio pabėgti padėjo gyva džiazo muzika, kuri grojo vos už kelių metrų nuo mūsų. Ši muzika skambėjo itin sklandžiai, ramiai, taip švelniai, kad mūsų trumpas miegelis patapo tikra energijos bomba. Atsibudę nusprendėme prieiti prie jų ir pasiklausyti iš arčiau. Muzika tiesiog glostė sielą, todėl nusprendėme nusipirkti geriausią Niujorko suvenyrą - šio šaunaus kvarteto diskus. Ir net ne vieną, o abu, kad vienas neatsibostų. Nusprendėme, kad jų muzika mums visados primins tą didžiulę picą, du litrus Pepsi ir tą jaukų parkelį... Pats geriausias iki šiol rastas suvenyras. Grįžus kviesime ir Jus pasiklausyti šios nuostabios muzikos!
Nuo šiol jie mūsų.
Mantautas požeminio metro stotyje.
TRANSPORTAS

Tenka pripažinti, kad nors Niujorkas ir yra perpildytas, viešasis transportas jame tikrai gerai sukoordinuotas. Iki šiol visur keliavome požeminiu metro, kuriam išsipirkome 7 dienų bilietus po 31 dolerį. Tik įeini, prabrauki savo kortelę ir važiuoji kur tik nori. Požeminiai metro važiuoja greitai, o su žemėlapiu susigaudyti kuris metro tinka, o kuris ne, tikrai nesunku.
Verti ne tiek daug, kiek atrodo.

PINIGAI

Amerikoje yra du didžiuliai minusai, susiję su pinigais: 1. Didžioji dauguma kainų rašoma be mokesčių, todėl visados būna itin sunku suvokti, kokia tikra prekės kaina. 2. Vienas doleris yra popierinis! Kai atiduodą grąžą "smulkiais" pinigais, piniginėje atsiranda tiek daug kupiūrų, kad norėtūsi pasijusti pasiturinčiu, tačiau suskaičiavus, tai nelabai jau ir daug... Tik užima labai daug vietos ir viskas. Jau dabar pasiilgome monetų ir suprantame didžiulius jų privalumus.