ROADTRIP TO PANAMA

Wednesday, July 22, 2015

Sveiki atvykę į Niujorką!

Didžiuliame centriniame Niujorko parke, kuris įsikūręs
 vidury dangoraižių.
"Sveiki atvykę į Jungtines Amerikos Valstyjas!"
Štai toks užrašas mus pasitiko po 8,5 valandų skrydžio į Niujorką.

SKRYDIS

8,5 valandas trukusios "mini atostogos" ore kelionės tikrai neprailgino. Itin patogus lėktuvas, maistas, multimedija leido skrydžio metu labiau atsipalaiduoti ir pailsėti, nei išvargti.
Sunkiausia buvo nusileisti Niujorke prieš pietus, kai mūsų kūnas jau reikalavo eiti miegoti, o lauke ryškiai švietė saulė ir diena buvo vos tik įpusėjusi. Tikimės, kad po šios nakties miegelio tuojau pat priprasime prie naujo ritmo ir nebereikės stebėtis, kodėl "naktį šviečia saulė". Turi pripažinti, kad man (Gintarei) prisitaikyti šįkart daug sunkiau, nei Mantautui.

NAKVYNĖ

Apsistojome pas vietinį Niujorkietį, kuris mus priėme pernakvoti savo namuose. Mums labai pasisekė, kad jo namai yra vos 200 metrų nuo centrinio parko Manhetene, todėl iš jo namų lengvai galime pasiekti kitas svarbias miesto vietas.

PIRMIEJI ĮSPŪDŽIAI

Milžiniško šoko ar didžiulės nuostabos nepatyrėme. Kažkaip net keista čia būti... Labiausiai nustebino keli dalykai:

1. Miestas yra itin nešvarus, netvarkingas, ant kiekvieno galimo kampo išpaišyti grafičiai.
Mes jau Vilniuje visados burbėdavome, kaip taip Lietuviai elgiasi savo šalyje, netvarko ir netausoja, tačiau atkeliavę čia supratome, kad Vilnius yra LABAI tvarkingas miestas. Žolė ten visados nušienauta, šiukšlės surinktos, gatvės iššluotos... būtent tokios meilės savo miestui čia pasigedome.

2. Visos miesto gatvės dvokia šlapimu!
Savo akimis matėme, kaip iš savo laiptinės apkūni moteriškė išsivedė du didžiulius šunis, nusileido keliais laiptukais ant išbetonuotos gatvės, kurioje prie pat jos įėjimo durų vienas iš šunų tuojau paliko savo šlapimo žymes. Žinoma, šlapimas į betoną taip puikiai nesusigeria, todėl visos gatvės juo dvokia.

3. Žmonės draugiški, tačiau labai nepaslaugūs.
Kiekvieną kartą kai teiravomės pagalbos informacijos centruose, oro linijų centre arba gatvėje sutiktų žmonių, visi mums atsakė maloniu, draugišku tonu, tačiau atsakydavo tik į užduotą klausimą, nesivargindami suteikti daugiau informacijos, kuri mums padėtų.

4. Maistas - ganėtinai pigus, gardus, greitas, o vaisiai - tikras laimikis!
Amerikietiški pietūs.
Kol po skrydžio nusigavome nuo oro uosto į centrą, labai išalkome. Nusprendėme pavalgyti labai "niujorkietiškai" ir ieškojome užkandinės, kurioje gautume keptų bulvyčių ir "karštų šuniukų". Nustebino padorios kainos už didelias, sočias ir labai skanias porcijas. Gatvėse daugybė stendų ir mažų parduotuvyčių, kuriose pardavinėjamos šviežios daržovės ir vaisiai. Išsirinkome braškių ir mėlynių, o už viską sumokėjome vos 3 dolerius (apie 2,85€)!  Lietuvoje už tokią kainą geriausiu atveju gausi tik vieną iš šių vaisių...
Centrinio parko fontanas, kuriame
 "bomžas" išrenkinėja sumėtitus pinigėlius.
Bendrai paėmus didžiulių egzotiškų įspūdžių ar kultūros šoko nepatyrėme (kolkas). Klimatas labai panašus į Europos - karštą, tvanku, virš 30 laipsnių šilumos... Egzotiškų kvapų, kaip Australijoje, čia irgi nėra. Nors tenka paminėti, kad augalų ir gyvūnų čia tikrai yra labai įdomių ir mums neįprastų. Suprantame, kad miestas yra didžiulis, užkrautas, tačiau tuo jis ir žavingas. Ta didžiulė žmonių maišalynė, ištisas veiksmas ir įvairovė tikrai gali pažavėti ne vieną, šurmulį mėgstantį, žmogų. Sekančiomis dienomis stenksimės aplankyti kuo daugiau vietų ir kuo labiau susipažinti su šiuo didingu miestu.