ROADTRIP TO PANAMA

Tuesday, January 26, 2016

Havajietiška mašinytė ir pirmasis susipažinimas su lava

Pagaliau, per didelius sunkumus mums vis gi pavyko išsinuomoti paskutinę Havajietišką mašinytę. Čia tranzuoti yra ganėtinai patogu, tačiau gražiausios vietos yra užslėptos ir iki jų nutranzuoti užtruktų ganėtinai ilgai. Mes labai džiaugiames savo mašinyte, nes su ja spėjome pamatyti nuostabių dalykų ir apkeliavome labai didelę salos dalį. Savo kelionę pradėjome šiaurės rytų kryptimi ir tobulai nutiestu greitkeliu kirtome abi didžiausius salos vulkanus - Mauna Kea šiaurėje (aukščiausias salos vulkanas ir aukščiausias kalnas Pasaulyje matuojant nuo papėdės iki viršaus, o ne nuo jūros lygio) ir Mauna Loa pietuose. Jų aukštis apytiksliai virš 3 km, tačiau pravažiuodami buvome keliais šimtais metrų žemiau viršūnių, bet vis vien aukščiau debesų. Vaizdai tarytum ne iš šios planetos - milžiniški kalnai pliki lyg dykuma, vietomis išraižyti juodais lavos dryžiais, o vidury abiejų vulkanų stovi maža žalia salelė - buvęs krateris, dabar jau apaugęs augalais, o aplink jį visa žemė juoda, nuo ne per seniausiai čia nutekėjusios lavos.
Eiti virš šios lavos tarytum mintum ant krūvos anglių - traška, trapu, juoda, o pati lava turi lengvą ypatingą kvapą, lyg degančių akmenų (nes būtent tai ir yra lava).
Pervažiavome per trečdalį salos ir sekėme pagal "lava info" ženklus. Pasirodo juos pastatė vietinis, kuris kviečia keliautojus į savo naujus namus (nes senieji sudegė nuo lavos), pasakoja jiems apie lavą, kaiminystę, salą, su manimi pakalbėjo apie uolienas ir mineralus, randamus vietinėje lavoje. Jis gyvena ant ne senai nutekėjusios lavos, kuri prieš kelis metus pasiglemžė jo kaimyno namą, taip pat ir jo senąjį būstą. Dabar jis gyvena čia, atsiveža dirvos ir šią dykynę apsodinėja savo daržovėmis ir augalėliais, kad turėtų iš ko maitintis ir kad užaugtu eilė medžių ir užstotų jo namui vėją.
Nekilnojamas turtas čia ganėtinai nebrangus, tačiau niekas negarantuoja, kad naujais namais džiaugsiesi ilgai. Šiuo metu aktuvi lava teka toliau nuo šios vietos, bet vis vien niekada nežinai, kada ji apsigalvos ir pasisuks link Tavo namų.